Putujme proti proudu času k pradávným zdrojům lidského vědění,
pátrejme společně po duchovním odkazu našich předků!
Co nám mohou sdělit mýty, náboženské texty,
předpovědi a proroctví o naší budoucnosti?

Rubriky
Hlavní menu
Vyhledávání

Vyhledat text

Poslední komentáře
  • Re: :
    "Hebrejština se píše zprava doleva. Přepis (transliterace) zleva do ... " (Bůh Bible II - Jména biblického Boha)
  • bez titulku:
    "Ať už byl autor kdokoliv, měl by se naučit soudobou transkripci he ... " (Bůh Bible II - Jména biblického Boha)
  • pěkné:
    "No, přemýšlím nad tím už rok. Zde v tomto článku jsem hodně čerpal ... " (Na počátku ... Brešit bara Elohim)
  • Re: Klamstvo.:
    "Díky za upozornění! V článku jsem použil omylem nesprávné fotogra ... " (Proroctví pro rok 2023 - Nostradamus)
  • Klamstvo.:
    ""O záhadných světelných loučích je již veřejnost dostatečně i ... " (Proroctví pro rok 2023 - Nostradamus)
  • Re: YAHWEH VALECNIK.:
    "Zde mohu doporučit přečíst si článek ještě jednou a pozorněji." (YHWH III - Válečník YHWH)
  • Komentáře

    ke článku: Chyby, rozpory a omyly v Bibli
    ze dne 05.03.2007, autor článku: Pavel Mat.

    Komentář ze dne: 27.07.2007 12:21:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Fotón (while@zoznam.sk)
    Titulek: Vznik sveta
    Chcem sa zatiaľ vyjadriť len ku problematike vzniku sveta (neskoršie sa sem ešte vrátim)
    Najprv uvediem stručný popis svojho svetonázoru. Zaoberám sa fyzikou a zvlášt kvantovou, takže to bude z tohoto pohľadu. Určite viete, čo je virtuálna realita. Sadnete pred počítač, dáte si miesto monitora okuliare, natiahnete rukavice spustíte program a ste vo svete, kde môžete manipulovať s predmetmi akoby boli skutočné (vidíte, cítite a počujete). Raz keď budú počítače takmer dokonalé, bude možné prepojiť nervové zakončenia s počítačom a pridá sa ku tomu aj chuť a dokonalejšia simulácia reality. Keď sa vyrieši aj problém s výživou dávkovanou počítačom a simulácia chuti, bude to už ozaj ono. Predstavme si teraz, že kojenca od narodenia napojíme na taký počítač. Bude tam chodiť do práce, na rekreácie bude stavať atď... Darmo ho v 20-tke (keď vyrastie) budete presvedčovať, že v skutočnosti sedí v izbe pred počítačom a táto realita je len ním vygenerovaná. Virtuálna realita v skutočnosti nieje virtuálna, lebo je zastúpená magnetickými doménami na harddisku. Počítač ju len konvertuje do inej podoby. Ja verím, že my sme takto napojený (ďaleko dokonalejšie) na Boha a vnímame realitu tohoto sveta. Programátorovi nieje problém zmeniť chod programu ako sa mu zachce. Nieje problém aby sa z ničoho nič dakde objavil dom alebo zmizla planéta. Je možné čokoľvek. (O tom, že mikrosvet z pohľadu kvantovky sa podobá programu, sa opýtajte ktoréhokoľvek kvantového fyzika a potvrdí vám to). –A teraz poďme ku vzniku sveta popísanom v biblii. Boh najprv stvoril nebesia a zem - nieje problém. Potom stvoril svetlo (ešte bez zdroja – povedzme dajaký chumáč niekde v priestore v blízkosti Zeme) – nieje problém. –Potom ho zviazal s konkrétnym zdrojom svetla (Slnkom a hviezdami) – nieje problém. Programátorovi je všetko možné (ja tiež programujem v jazyku C takže viem o čom hovorím). Programátor "ladí" svoj program. Bolo to však len testovacie ladenie a nie, že by to Boh napoprvé nezvládol!

    Komentář ze dne: 04.12.2008 09:58:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Creator (@)
    Titulek: Re: Vznik sveta
    Vas svetonazor vas neberu, ale uvodit ho fyzikou (najme kvantovou) a pak skoncit v Matrixu, to je docela sila. Jakym ze to zpusobem se kvantovy svet podoba programu? Naopak kvantovy svet je slusnym programum velmi vzdalen, je stochasticky, zatimco programy deterministicke. A interpretovat Genesis jako ladeni programu... to by si tu Bibli Buh opravdu musel napsat sam, protoze tehdejsi lide nemeli zbla poneti o programovani v Cecku.

    Komentář ze dne: 27.07.2007 12:23:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Fotón (while@zoznam.sk)
    Titulek: Problém času
    Vesmír sa zdá byť o miliardy rokov starší, než Zem. Vychádza sa pri tom z pomeru zastúpenia niektorých prvkov na povrchu (napríklad Uran a Olovo). Nikto však nevie, koľko bolo ktorého hneď od začiatku. Keď Boh stvoril Zem, stvoril ju už s určitým pomerom prvkov a keďže pri tom nikto nebol aby to odmeral - nevieme s akým! Súhlasím však, že vesmír má miliardy rokov (existujú vesmírne objekty zvané kvazary, od ktorých svetlo ku nám putovalo 13 miliard svetelných rokov). -Ale zároveň súhlasím s tým, že má iba 6000 rokov. Zdá sa vám to trochu bláznivé? –Vysvetlím. –Na základe všeobecnej teórie relativity vieme, že čím viac sa letiacia raketa blíži rýchlosti svetla, tým pomalšie plynie čas na jej palube. Nieje náhoda, že okrajové oblasti nášho vasmíru sa tiež rozpínajú práve rýchlosťou svetla a ona je limitnou rýchlosťou, akú je možné v tomto svete dosiahnuť. Hodnota jej veľkosti má zároveň silný vplyv na rýchlosť plynutia času. Keď sa rozpína vesmír, rozpína sa vlastne samotný priestor (aj ten v našom okolí, akurátže nepatrne). –Mne osobne z toho vyplíva tvrdenie, že rýchlosť plynutia času je prijamoúmerná rýchlosti rozpínania vesmíru. Rýchlosť akou sa rozpína vesmír má vplyv na rýchlosť, akou plynie čas v jeho nútri. V biblii sa na niekoľkých miestach píše, že Boh roztiahol nebesia (vesmír). Iz.51,13; Jer.10,12; Jer.51,15; Zach.12,1. Bol to teda náhly proces (rýchly). Stvorenie bolo náhle pred 6000 rokmi a Boh roztiahol vesmír z nulového bodu. (-Mimochodom reliktné žiarenie je pozostatkom tejto udalosti prudkého roztiahnutia). Preto deje vo vnútri vesmíru pri stvorení prebehli ďaleko rýchlejšie (z pohľadu našej vzťažnej sústavy), ako ich vidíme prebiehať dnes. Je to ako keď pretočíte pásku s pesničkami. Pesnička ktorá inak trvá 3 minuty, môže prebehnúť za 10 sekúnd. –Ďalej na iných miestach sa píše, že Boh ROZŤAHUJE nebesia (čiže proces prebiehajúci aj dnes) – čo je vlastne rozpínanie vesmíru zapísané v Biblii. Job_9,8; Žalm_104,2. –Hmota ktorú dnes vidíme okolo seba je

    Komentář ze dne: 05.11.2010 09:56:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - sedaha (sedaha@sedaha.cz)
    Titulek: Re: Problém času
    To bych řekl, že je nesprávné chápání teorie relativity. Z obecné teorie relativity plyne, že rychlost toku času je dána působením gravitace/zrychlení nikoliv rychlosti.

    Komentář ze dne: 27.07.2007 12:25:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Fotón (while@zoznam.sk)
    Titulek: Mesiac svieti
    Keď sa v biblii píše že mesiac svieti, to nech vám nevadí. Aj dnes (v dobe nesmierneho poznania) hovoríme: „ako krásne dnes ten mesiac svieti“ a nie „ako krásne dnes ten mesiac odráža svetlo slnka“.... Takýto výrok môže povedať svojej milej tak akurát zamilovaný astrofyzik a nie bežný človek. –Dokonca aj to je pravda, že „mesiac svieti“. Viete aká je podstata odrazeného svetla ktoré vidíme? –Hádajte! –Tak poďme sa na to pozrieť. Fotón svetla letí. Keď narazí na hmotu je pohltený elektrónmi atómov, molekúl alebo kryštalickej mriežky A ZNOVU VYŽIARENÝ. –Prosímpekne – atómy sa stávajú žiaričmi aj v prípade odrazeného svetla. Teda aj to je pravda, že mesiac svieti, i keď sa jedná o sekundárne svetlo. Aj kozmické žiarenie rozdeľujeme na primárne a sekundárne. –Primárne žiarenie – to sú nabité častice letiace k nám z vesmíru a sekundárne sú produkty zrážok vo vrstvách atmosféry, prichádzajúce ku nám dole. Keď fyzik povie kozmické žiarenie, myslí sa tým oboje. Ale ak je to treba, tak to upresní a povie: „Hovorím o primárnom“, alebo „hovorím o sekundárnom“. Podobne aj keď povieme, že Slnko a Mesiac svietia! - Ak treba, tak to upresníme, ináče stačí keď povieme, že oboje svietia. Biblia bola písaná pre bežných ľudí a nieje to učebnica astrofyziky. –Ak očakávate, že biblia všetko dopodrobna fyzikálne vysvetlí – očakávate zle. Biblia nieje „knihou fyzikálnych zákonov“. Nekladie si za cieľ vysvetliť „fungovanie sveta“. Boh sa vyjadruje hovorovo pre ľudí. Tak, ako to vnímajú a vidia oni (aby to pochopili). Nieje to žiadne klamstvo! Veď ani fyzici sa vzájomne neklamú, keď hovoria o kozmickom žiarení a myslia pritom primárne aj sekundárne spolu.

    Komentář ze dne: 27.07.2007 13:14:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Fotón (while@zoznam.sk)
    Titulek: oprava
    V rýchlosti písania som sa pomýlil. Nie Všeobecná, ale špeciálna teória relativity popisuje javy dilatácie času. Ospravedlňujem sa.

    Komentář ze dne: 05.11.2010 09:59:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - sedaha (sedaha@sedaha.cz)
    Titulek: Re: oprava
    Dilatace času v rámci speciální teorie relativity (nezrychlené pohyby) jsou vzájemné a dočasné. Např. když vidím, že čas protistrany plyne pomaleji kvůli vzájemnému pohybu, znamená to, že protistrana vidí to samé u mě to stejné ;-)

    Komentář ze dne: 10.04.2008 12:07:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - amater (@)
    Titulek: Dulezite - nesouhlas
    Vy chytráku, špiníte co neznáte.

    Měl byste v úvodu jasně říci že kritizujete Biblický překlad, ne Bibli !!!!!!!!!

    Nesouhlasím s mnoha věcmi co zde píšete a jsem si jist že je dokáži vyvrátit, kdybyste měl zájem napište mi mail.

    nebudu se tady rozepsisovat, protože to by bylo na články

    nesouhlasím s tím jak tady špiníte nesplněná proroství, polemizujete nad výrokem o "kulatostí země", pořadím slov co bylo stvořeno nejdříve atd.

    Komentář ze dne: 11.04.2008 22:21:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pavel M (pavel_m@email.cz)
    Titulek: Re: Dulezite - nesouhlas
    Napište, rád texty upravím či doplním, pokud nalezneme nějakou chybu či omyl. Jen prosím bez zbytečných invektiv. Děkuji

    Komentář ze dne: 25.04.2008 19:46:07     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - karel (kotozor@seznam.cz)
    Titulek: Re: Dulezite - nesouhlas
    Typický příklad naboženského fanatismu. Též jsem se jíž s něčim podobným setkál na jiných stránkach. Plno řeči, že "mnoho mohu vyrátit", ale když došlo na konkretní diskusi, skutek utek.

    Komentář ze dne: 26.04.2008 16:27:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pavel M (@)
    Titulek: Re: Re: Dulezite - nesouhlas
    Víra je věc srdce... člověk, který začíná věřit do toho někdy spadne po hlavě... jakoby byl zamilován. A pokud kdokoliv zdánlivě kritizuje či ukazuje na nejasnosti, je to bráno jako útok na milovanou věc a tedy urputně bráněno. Já však víru neodsuzuji, jen by se neměla stát fundamentální a slepou. Ale i taková bývá láska.

    Komentář ze dne: 27.04.2008 08:11:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - karel (kotozor@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Dulezite - nesouhlas
    Moudrá slova. Tvé stránky jsou pro mne zajimavé a inspirativní, ber to jako povzbuzení, jako protipol těch co ze svého ideologického přesvědčeni tyto stránky haní bez toho aby vůbec uvedli nějaké argumenty.

    Komentář ze dne: 02.12.2008 22:46:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - vladzin (vladzin@centrum.cz)
    Titulek: Skutečnost
    Pokud si člověk dá tu práci a skutečně si odkazy na údajné rozpory přečte, tak zjistí, že jsou naprosto cíleně vytrhávány z kontextu ve snaze dokázat, že Bible je plná rozporů. Je to od autorů vyše uvedeného článku naprosto neseriózní.

    Komentář ze dne: 03.12.2008 09:49:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pavel M (@)
    Titulek: Re: Skutečnost
    Zkuste být prosím konkrétní. Zkuste uvést např. nějaký zdánlivý rozpor a jeho vysvětlení. Děkuji.

    Komentář ze dne: 04.12.2009 08:29:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana (Nany@Kub@seznam.cz)
    Titulek: vznik světa
    Myslím, že Vaše stránky jsou seriózní. A to, že jsou v bibli chyby, skutečně nemusí znamenat pro věřícího člověka problém. Ale v některých případech vidíte chyby i tam, kde nejsou. Například vznik světa podle Genesis vůbec není legendou a neodporuje současnému poznání reality, pokud se to popisuje z pozice pozorovatele na zemi. A je dobrý důvod předpokládat, že to z té pozice psáno opravdu je.

    Tady je o tom skvělý článek:

    http://vira-a-veda-webnode.cz/je-stvore ni-sveta-podle-knihy-genesis-pouhou-legendou-/

    S pozdravem Jana

    Komentář ze dne: 04.12.2009 09:18:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pavel M
    Titulek: Re: vznik světa
    Souhlasím s vámi, že chyby v Bibli nemusí pro věřícího znamenat problém. Jde asi o to, jak Bibli chápu. Je to, co čtu, doslovný popis reality nebo metafora, mýtus, báseň? A věřím v Boha nebo věřím v Bibli? Jedno nemusí být druhé.

    Pro zájemce - do odkazu výše vložil redakční systém chybně mezeru navíc (ve slově stvoreni).
    Pěkný den
    Pavel M

    Komentář ze dne: 04.12.2009 12:21:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana (Nany.Kub@seznam.cz)
    Titulek: souhlas
    Přesně tak. A jak jsem napsala, z hlediska pozorovatele
    na zemi Genesis sedí (aspoň v základní zvěsti).

    Taky přeju pěkný den.

    Jana

    Komentář ze dne: 08.11.2010 14:21:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - pp (@)
    Titulek: Genesis nesedi
    Stvorenie: (svetlo - nebesá - zem, voda, rastliny - nebeské telesá - morská zver a vtáky - ľudia a suchozemská zver).

    Ani z hladiska pozorovatela na Zemi Gensis nesedi - napr.:
    rastliny boli ovela neskor ako Zem a voda, nebeske telesa boli druhe (keby islo len o viditelnost tych telies - aj tak by musela by byt ovela skor ...), suchozemska zver bola skor ako vtaky a morska "zver" bola skor ako rastliny, vtaky aj suchozemska zver ...

    Takze viac- menej spravne poradie:
    (svetlo a nebeske telesa - nebesa (atmosfera) - zem a voda (kontinenty oceany) - morska zver a rastliny (chapu sa aj riasy) - suchozemska zver - vtaky a ludia).

    Komentář ze dne: 08.12.2009 10:53:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - AlF (ales.filip@email.cz)
    Titulek:
    Dobrý den všem
    Se zájmem jsem si články přečetl a nechci polemizovat o tom, zda autor má či nemá pravdu - ale myslím, že hlavním smyslem bylo ukázat chyby tam, kde někteří lidé chyby nepřipouštějí jen z pouhého principu víry - jinými slovy nevidí, nebo nechtějí vidět to, co vidí jiní lidé. Nikomu neberu jeho víru v Boha (ovšem na druhou stranu nijak nechci, aby mě kdokoliv přesvědčoval o "správnosti" právě té jeho víry), sám nejsem ateista a věřím v to, že existuje tvořící inteligence, kterou pro obecnou jazykovou srozumitelnost nazýváme Bohem, a že existuje spousta věcí "mezi nebem a zemí", na které neznáme odpovědi, či je nedokážeme vysvětlit. Nicméně myslím, že je správné pokládat otázky, na které chceme znát odpovědi - a rovněž myslím, že odpovědi bychom znát měli - to jak je pochopíme a jak s nimi naložíme je už pak naše věc. Ovšem spousta věcí nelze chápat výlučně skrz Boha, Bibli a víru - to by nám potom Bůh nemusel dávat rozum. A odpověď - "To je Boží vůle a té my nemusíme rozumět" - je sice hezká a s úspěchem se používá k ukončení jakékoliv nepříjemné diskuze, protože na ni v podstatě neexistuje protiargument - jinými slovy tím dotyčný říká že se již o tom nehodlá bavit, ale našemu hledání a pochopení nějak nedostačuje.
    Sám za sebe si myslím, že v Bibli se nachází Boží slovo - tedy Boží poselství pro člověka - ovšem jde o to rozlišit, co je opravdu tím Slovem a co jen lidmi přidaným textem ať již v nejlepší víře či ku vlastnímu prospěchu.
    Myslím rovněž, že víra v Boha a lidské morální a etické zásady se nikterak nevylučují - mohou existovat společně, je nutno však o nich hovořit a nalézat společné věci či odpovědi na palčivé otázky - ať již je najdeme vlastním rozumem, či pocítěním Boží přítomnosti.
    A myslím že je zcela správné poukazovat na chyby, nedokonalosti a nesrovnalosti ať již v Bibli, nebo ve víře jako takové - protože každý odhalený a následně vysvětlený omyl nás více a více přibližuje k jádru věci a k pravdě - o kterou přece jde - ne?
    Díky
    Aleš

    Komentář ze dne: 21.12.2009 22:00:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - montone (montone@seznam.cz)
    Titulek: Otázka od laika
    Krásně se tady kalkuluje s tím jak Bůh "roztáhnul" nebesa.
    Bohužel k těmto vědeckým potvrzením existence někoho,kdo potřeboval ke tvoření takový prkotiny,jako jsou například atomy hmoty,chybí vysvětlení,kdo stvořil Stvořitele s jeho "neskutečnejma" schopnostma.Je Stvořitel jenom součást nějakýho programu někoho jinýho?:)))

    Komentář ze dne: 07.08.2010 21:09:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - odpověd od laika2 (danekkatz@gmail.com)
    Titulek: Re: Otázka od laika
    Jde právě o to, že Bůh nebyl stvořen. Kdyby Bůh byl stvořen, tak by to nebyl Bůh všemohoucí, On totiž nepotřebuje být stvořen. V tom je rozdíl a i proto si zaslouží absolutní úctu, protože je tady jako jediná existující bytost věčně.

    Komentář ze dne: 22.04.2010 11:16:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - marcela (@)
    Titulek: Zpochybnění Bible??????
    Máte-li odvahu zpochybňovat Písma,pak právě pro takové platí-Matouš 5,18 Amen, pravím vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane.
    Lukáš 16,17 Spíše pomine nebe a země, než aby padla jediná čárka Zákona.
    Zjevení 22,19 A jestliže kdo ubere ze slov knihy tohoto proroctví, tomu Bůh odejme podíl na stromu života a místo ve svatém městě, jak se o nich píše v této knize.
    Zjevení 22,18 Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k nim něco přidá, tomu přidá Bůh ran popsaných v této knize.
    Galatským 6,7 Neklamte se, Bohu se nikdo nebude posmívat. Co člověk zaseje, to také sklidí.

    Komentář ze dne: 26.04.2010 09:16:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pavel M (@)
    Titulek: Re: Zpochybnění Bible??????
    Někdo v článku vidí zpochybňování Písma. Druhý zde může nalézt zpochybňování doslovného výkladu Bible. A třetí něco dalšího. Ale strašit se a odsuzovat jeden druhého bychom kvůli tomu neměli. Vždyť z mnohosti názorů se rodí nové.

    Komentář ze dne: 21.06.2010 00:16:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Gue (@)
    Titulek: Dokazuje Bible evoluci ?
    "Bůh stvořil nejprve nebe, zemi, světlo a teprve po nich stvořil slunce, měsíc a hvězdy. Pokud chápeme Genesis jako popis historie a nikoliv jako knihu mýtů a metafor, nalezneme v ní nesoulad se současným poznáním naší reality".


    Nejsem si tím úplně jist. Záleží na tom, jaké poselství chceme ve zprávě o stvožení světa nalézat. Vznik Země a živé přírody je ale podle mého soudu v Bibli líčen obdobným způsobem, jak o něm mluví současná přírodověda, pouze je třeba za symbolickými obrazy knihy Genesis spatřovat obecný vývojový popis:

    „Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi a Duch Boží se vznášel nad vodami“ hovoří Bible v prologu Stvoření. Co míní oním nebem a zemí? Co myslí Božím duchem? Mluví snad o prostoru („nebe“), hmotě („země“) a přírodních zákonech („Duch Boží“)? Tak to interpretují některé rabínské školy. A když čteme o událostech prvního stvořitelského „dne“ („a byl večer a bylo jitro“), vysvětlují to jako popis skutečnosti, že s existencí hmoty se objevila existence času. Biblickému pohledu a pohledu vědy je společné, že čas není nějaká nekonečná časová osa, na níž se všechno odehrává, ale že i čas nějak začal – a patrně také skončí. Bůh prvního dne stvoření říká: „Budiž světlo“. Tento obraz lze snadno chápat jako popis Velkého třesku a éry záření, která po něm bezprostředně následovala. A když Bible hovoří o „nebeské klenbě a oddělení vody od vod“ v rámci druhého stvořitelského „dne“, není problém v tom vidět éru hmoty a tvorbu planetárních a hvězdných systémů, které následovaly sto milionů let po vzniku Vesmíru.

    Počátek knihy Genesis je vznešený, velkolepý text. Celý děj Stvoření popisuje jakoby z dálky. Jako by lidský pisatel Bible pozoroval události Stvoření vnitřním zrakem a měl celý děj vývoje Vesmíru, Země a živé přírody před svýma očima. Jakoby ho pozoroval vnitřní fantazií a jednotlivé vývojové etapy zažíval na způsob podivuhodných vizí. I když zřejmě sám jim příliš nerozuměl, podrobně je popsal jazykem své dávné lidské zkušenosti: Nejprve Bůh stvořil nebe i zemi, pak rostlinstvo, vodní zvířata, zvířata suchozemská a nakonec člověka. Po šesti dnech (etapách) tvoření se chaos změnil v detailně strukturovaný svět, jaký známe dnes.

    Že Bible hovoří o vzniku rostlinstva, vodního a suchozemského živočišstva a o vzniku člověka v pořadí, jak ho potvrzuje moderní přírodověda, je nesporný fakt. Každý si to může v Bibli přečíst. Možná nám na tom nepřijde nic divného, ale to vůbec není samozřejmé. Nikde v dějinách starověkých mýtů se s tímto uspořádáním nesetkáváme. Nicméně pokud bychom chtěli uvažovat stvořitelskou zprávu Bible za symbolický obraz evolučních etap vývoje světa, zdá se tu být jeden velký problém: Jak pochopit čtvrtý den? Po stvoření rostlinstva se na nebi objevuje Slunce a Měsíc. To působí jako holý nesmysl odporující veškeré vědecké zkušenosti. Ale hebrejské myšlení je nesubstanční, nepracuje s pojmy existence a neexistence, nýbrž s pojmem přítomnosti a nepřítomnosti. Někteří přírodovědci mají za to, že objevení se Slunce a Měsíce, jak o nich hovoří biblická zpráva, nemusí znamenat jejich vznik, ale jejich objevení se při pohledu ze Zdemě jako „svítilen“ či světelných znamení času. K této události došlo až při pročištění pozemské atmosféry pod vlivem zelených rostlin do průzračnosti, kterou nacházíme dnes.

    Celé stvoření je ovšem přípravou světa pro člověka, který přijde až nakonec. Ani to není samozřejmé. O člověku je řečeno, že vznikl z prachu země, ale je obrazem Božím. Není snadné si představit, co to mohlo pro dávného pisatele knihy Genesis znamenat. Bible výslovně odmítá, že by Bůh měl nějakou podobu, že by ho člověk mohl vidět. Ale o tom, že každý atom našeho těla vznikl v nitru nějaké veliké hvězdy, zase nepochybuje věda. Jsme utkáni z prachu hvězd, ale samotný názor, že Bible popírá evoluci, z toho lze vyvodit jen s velkou mírou fantazie. Celý dlouhotrvající spor o Bibli, evoluci a stvoření se z tohoto úhlu pohledu jeví jako těžké a tragické nedorozumění.

    Komentář ze dne: 07.08.2010 21:25:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - laik (danekkatz@gmail.com)
    Titulek: stvoření světa
    Bůh stvořil nejprve nebe, zemi, světlo a teprve po nich stvořil slunce, měsíc a hvězdy. Pokud chápeme Genesis jako popis historie a nikoliv jako knihu mýtů a metafor, nalezneme v ní nesoulad se současným poznáním naší reality.

    Já bych s tím i souhlasil, protože kolik lidí v dnešní době vidělo nějaký velký Boží zázrak? Copak není normální, že Bůh si může stvořit dřív světlo než slunce, když Bible sama říká, že Bůh sám je světlo? Když Izraelci prošli skrz rozestoupené moře, tak to znamená, že jsme nalezli nesoulad s naším poznáním reality, ale neznamená, že se to tak nestalo.

    Komentář ze dne: 19.10.2010 22:54:07     Reagovat
    Autor: [biblereader] - Froj (guavacz@gmail.com)
    Titulek: Ježíš Kristus nezemřel na kříži. Má bible pravdu?
    [b] Ježíš Kristus nezemřel na kříži. Má bible pravdu?[b]

    Kniha, která může změnit Váš pohled na svět.

    Kniha, která se v rozměru vědy a lehce doložitelných důkazů zamýšlí nad základními myšlenkami nejprodávanější knihy světa: "BIBLE".
    Spisovatel Petr Vokáč strávil nad tvorbou tohoto díla 10let. Prostudoval jak Bibli, tak i řadu dobových dokumentů, a sám návštívil místa, která autenticky popisuje ve své knize.
    Nabízí zde jiný, možná až trochu neuvěřitelný pohled nejen na skutečnosti a tvrzení popsané v Bibli, ale i na církev a křesťanství nové doby.
    Konečné odpovědi na nově vzniklé otázky a na vyřčené důkazy však autor ponechává jen a jen na Vás!
    Děkujeme, že přemýšlíte!
    najdete i na
    [url]http://www.biblenottrue,com[url]

    Komentář ze dne: 12.02.2011 20:03:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana (@)
    Titulek: Re: Ježíš Kristus nezemřel na kříži. Má bible pravdu?
    Knihu jsem četla, bohužel. Neuvěřitelná blbost plná polopravd a rádoby faktů. Není to věrohodná vědecká práce, spíše osobní názory autora, které prezentuje jako fakta. Ale ať si to každý přečte sám a udělá si názor. Já jen vím, že takovou snůšku blábolů by mi nevzali ani jako diplomovou práci natož vědeckou publikaci, za jakou se vydává ...

    Komentář ze dne: 27.10.2010 18:54:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Karla (@)
    Titulek: Neviem načo
    Neviem načo potrebujete na vieru v Boha Bibliu. Ja osobne v Boha verím a myslím, že je to inteligentná bytosť, ale prečo Ho zhadzovať a robiť z Neho tú brutálnu beštiu starého zákona? A ako môže byť niekto tak tupý, že všetko v Biblii zbaští a verí tomu?! Ja osobne by som nemohla v Neho veriť a ešte ho aj uctievať, lebo biblický Boh nenávidí ženy, je doslova voči nim posadnutý. čo som ja nejaký tvor 4.triedy či čo? Prečo Bibliu voláte Božím slovom? Veď za tie roky je skrz naskrz zmenená, poprepisovaná, už ani sám Boh nevie čo je tam pravda a čo nie a vy sa tu budete okolo nej handrkovať a dokazovať si o čom sami nemáte ani potuchy. Ale chápem veriacich, ktorí cítia síru a tá nevonia pekne. A spolu s Thomasom Painom pozerám na hviezdne nebo a pýtam sa, prečo ľudstvo robí z Boha idiota idiotov, kráľa všetkých magorov? Keď som solídne začala v 15. rokoch čítať Bibliu, tajila som dych, čo sa pripisuje Bohu. Ak ľudstvu dokáže odpustiť to, že Mu na štít pripísali túto idiotskú knihu, tak je nesmierne láskavý a milosrdný.
    Na jednej strane sa píše, aká je biblia vedecky presná a keď veriaci natrafí na totálnu somarinu ako napr. netopier je vták, tak vraví, že ľudia vtedy nevedeli, že netopier nie je vták, veď lietal, tak si mysleli... lenže to tam vraví Boh a nie ľudia. nechápem, asi som sa musela ocitnúť na tejto planéte aby som videla ako až do krajnosti je treba z Boha robiť debila. A z toho mi je na grcanie. Buďte takí láskaví a nespájajte Boha Stvoriteľa s biblickým Jahvem, lebo On si to skutočný Boh nezaslúži.

    Komentář ze dne: 15.12.2010 22:35:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Suchoř (bkurz@seznam.cz)
    Titulek: Re: Neviem načo
    myslím, že podobně neprávem se křesťanské církve chovají i vůči Ježíši Kristovi. Mohl to být dobrý člověk, náboženský reformátor, biotronický léčitel a případně i trochu iluzionista, jenž měl rád dobré víno a byl asi i mužem na svém místě, nikoliv gayem. Slova o tom, že by měl být Božím synem a tím i sám Bohem, mu mohli vkládat do úst až pisatelé Bible či církve, kteří spolu s ním neměli dnešní školní znalosti z přírodopisu. Pravděpodobně ani neuměl psát.
    Dědiční hřích spolu s anděly kteří mají Bohu neustále zpívat u jeho trůnu alelujáh evidentně mýtem znevažujícím jeho jméno. Činí z něho karikaturu neschopného a vrtošivého krále potřebujícího k něčemu ještě posly a pod.

    Komentář ze dne: 10.01.2011 03:35:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Bubo bubo (@)
    Titulek: :-)(:-
    "Bůh VÍ" jako to skutečně všechno JE ...
    a propó jeden moudrý člověk prihlásil >
    :Vím, že NIC nevím: ...

    Komentář ze dne: 20.04.2011 18:49:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - dicardio (@)
    Titulek:
    jiný pohled

    www.rozumnavira.cz

    Komentář ze dne: 26.09.2011 21:15:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Sauer (nospam@email.cz)
    Titulek:
    Jiný než co? Na www.rozumnavira.cz je v podstatě FAQ křesťanů. Vybírá časté otázky od okolí věřícím křesťanům a předkládá odpovědi. Bohužel odpovědi jsou dostačující opět jen věřícím křesťanům.

    Z čehož plyne, že web má v první řadě za úkol udržet své již věřící ovečky, nikoli získat nové nebo obhájit Bibli před kritikou.

    Komentář ze dne: 04.01.2017 11:09:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Ondřej V. (@)
    Titulek:
    Díky za článek, z většinou nesouhlasím, ale to nevadí. Fundamentalismus je opravdu někdy nebezpečnější než víra, která je schopna čelit chybám a pochybnostem. Ano bible není Korán, napsali ho lidé, kteří byli inspirováni Bohem. Ne nadiktováni. Ale mnoho z uvedených rozporů např. že tradice někde uvádí že hora se jmenuje Sinaj jinde Choréb atd. nechápu jako chyby, ale byla to pokora lidí, kteří bibli psali a měli více ústních pramenů, proto zaznamenaly raději všechny.

    Mluvil bych i o stvoření a jiných věcech. Ale nemám moc času. Jinak celý ten článek je velmi chabý na literaturu, vím že je to pracné, ale vaše zdroje jsou chabé. Ono možná to působí paradoxně, ale mnoho křesťanů Bibli dokáže kritizovat daleko lépe než vy. A zná daleko lépe tyto chyby. Já v této kritice nevidím nic zlého, když jde člověku o pravdu a hledání Boha, než o trapné posmívání a bezbožnou snahu potopit víru. Chce to jít více do hloubky a především Bible není jen historická kniha, ale je theologicko historická.

    Vytvořeno prostřednictvím phpRS. Copyright Pavel Matušinský     Email: pavel_m@email.cz

    Redakce neodpovídá za obsah článků ani komentářů, které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce. Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků.